Pentru ca un site sa arate bine si sa fie preferat de utilizatori are nevoie de o interfata realizata de un graphic designer profesionist al carui efort sa fie completat de un programator web cu experienta. O echipa pregatita sa ofere cele mai bune rezultate va pune la dispozitie site-uri
personalizate afacerii, in care se au in vedere:
Inainte de a realiza si de a promova un site web sunt stabilite foarte clar obiectivele acestuia, pentru a putea masura ulterior eficienta lui. Site-urile pot fi de mai multe tipuri: statice, dinamice, de prezentare, de informare, magazine online, blog-uri etc. Important este ca in functie de tipul de site si obiectivele propuse pentru acesta (cresterea notorietatii afacerii, prezentarea unor informatii utile despre produse, cresterea vanzarilor din magazinul fizic, deschiderea unui magazin online etc.) web designul, informatiile si functiile disponibile sa fie asamblate astfel incat sa transmita profesionalism si incredere.
Dincolo de aspectul sau, realizarea unui site web profesionist inseamna sa fie intuitiv pentru utilizatori si in acelasi timp usor de folosit. Mai exact, functiile site-ului trebuie sa fie vizibile si usor de folosit. Degeaba exista un formular de contact pe site daca nu este usor de identificat. Oamenii nu vor suna si nu vor trimite mail daca nu stiu ca pot face acest lucru. Utilizatorii vor sa castige timp. Cu cat nr. de click-uri prin care se poate realiza o actiune pe site e mai mic, cu atat site-ul este mai eficient.
Pentru o afacere in dezvoltare nu este suficient sa ai site. Acesta trebuie periodic actualizat cu informatii noi si adus la zi cu ultimele activitati ale firmei. Pentru acest lucru vei avea la dispozitie un sistem de management al continutului (CMS) prin care sa poti edita diverse informatii din site (texte, fotografii, categorii etc.). Beneficiezi de suport si asistenta pentru ca administrarea site-ului propriu sa fie usor de realizat intr-un timp cat mai scurt, ori de cate ori e nevoie de o noua modificare in site.
Pe internet se gasesc in prezent o multime de site-uri si sunt create constant altele in numar destul de mare. Pentru ca utilizatorilor sa le apara site-ul tau in primele pagini de cautari, in fata tuturor celorlalte site-uri, ai nevoie de optimizarea pentru motoarele de cautare. Pentru rezultate concrete, SEO inseamna trei etape esentiale.
Inainte sa incepem procesul de optimizare a site-ului pentru motoarele de cautare, trebuie gasite acele cuvinte cheie reprezentative pentru ceea ce se gaseste pe site. In acelasi timp, aceste cuvinte cheie trebuie sa se regaseasca in cele mai frecvente sintagme cautate de utilizatori. In felul acesta sunt respectate doua conditii principale: relevanta si frecventa. In felul acesta cei care ajung pe site in urma cautarilor efectuate vor putea deveni mult mai usor cumparatori, iar tu te vei putea bucura de un Return Of Investment (ROI) favorabil.
Cel mai bine este ca optimizarea on-page sa fie proiectata inaintea realizarii site-ului. In felul acesta va fi mult mai simplu sa fie aplicate tehnicile prin care un site ajunge mai usor in primele pagini de rezultate ale motorului de cautare. Cele mai semnificative elemente de care se tine cont in optimizarea on-page sau on-site sunt: meta-descrierile, inserarea de cuvinte cheie in continut si URL-uri, optimizarea link-urilor interne, optimizarea imaginilor, utilizarea unui titlu de pagina si a tag-urilor (H1, H2 etc). Toate acestea au ca scop indexarea mult mai rapida in motoarele de cautare.
Acest tip de optimizare se refera la obtinerea de legaturi (link-uri) catre propriul site. Cu cat acestea au o conexiune mai mare si sunt mai relevante pentru continutul site-ului si cu cat aceste site-uri sunt mai importante, cu atat mai bine. In optimizarea off-page sau off-site se tine cont de link-uri, ancore, relevanta pentru site, PageRank. Este un proces complex, de durata si are nevoie constant de tehnici de intretinere pentru ca odata ajuns in prima pagina de cautari, dupa anumite cuvinte cheie, sa poata ramane acolo pentru mai mult timp.
In fiecare zi oamenii cauta pe Google informatii de care au nevoie, iar rezultalele care le apar ajung sa influenteze deciziile pe care le iau. Google AdWord iti listeaza anunturile in functie de aceste cautari astfel incat site-ul tau sa devina vizibil celor care cauta dupa anumite cuvinte cheie. Avantajul principal este ca ai control total asupra bugetului, e masurabil, flexibil si functioneaza mai repede decat SEO.
O prima etapa in realizarea unei campanii AdWords consta in realizarea unei analize a competitiei, identificarea celor mai relevante si cautate cuvinte cheie, identificarea publicului tinta si a prezentei acestuia in mediul online (targetarea se poate face in functie de: zona geografica, limba vorbita, moment al zilei, etc.), realizarea unei estimari a costurilor. In aceasta etapa este foarte importanta alegerea cuvintelor cheie. Acestea influenteaza pe parcurs evolutia si succesul campaniilor, in functie de obiectivele stabilite.
Campaniile PPC (Pay Per Click) sunt realizate de specialisti Adwords, certificati Google, in masura sa configureze, implementeze si monitorizeze campanii care obtin rezultate. Pay Per Click inseamna ca platesti un anumit cost doar atunci cand utilizatorii dau click pe anuntul tau si ajung pe site. AdWords functioneaza prin campanii search, campanii display, campanii pe youtube, bannere pe site-urile partenere adwords sau campanii de remarketing. Fiecare dintre acestea functioneaza pentru anumite tipuri de site-uri si in functie de obiectivele setate specialistul AdWords va putea obtine mixul potrivit astfel incat rata de conversii sa fie optima.
Realizarea unei campanii Adwords nu inseamna doar setarea ei dupa anumiti parametrii. Prin intermediul serviciului Google Analytics se pot monitoriza constant efectele campaniei. In functie de numarul de conversii, perioada de timp pe care utilizatorii o petrec pe site si provenienta vizitelor, specialistul PPC poate adapta si optimiza campaniile astfel incat acestea sa obtina mai multe click-uri, iar rata de conversie sa fie mai mare. Toate aceste informatii sunt organizate in rapoarte periodice in care veti putea vedea exact cum a fost folosit bugetul. Interpretarea corecta a datelor conduce catre succes si rezultate mai bune.
A avea un hosting bun inseamna a castiga increderea utilizatorilor. Acest lucru inseamna ca utilizatorii vor putea accesa site-ul fara probleme in orice moment, iar site-ul se va incarca suficient de repede astfel incat utilizatorul sa poata naviga de pe o pagina a site-ului pe alta, fara sa intampine dificultati. Foarte importante in serviciile de hosting sunt uptime-ul, capacitatea serverului si viteza de incarcare.
Niciun server nu poate garanta o prezenta online permanenta. Situatiile neprevazute pot sa apara din motive diverse, insa acestea pot fi reparate destul de repede astfel incat uptime-ul sa fie mai mare de 99%. Acest lucru inseamna ca utilizatorii pot accesa site-ul in orice moment si vor fi valorificate toate oportunitatile de vanzare si impact asupra deciziilor vizitatorilor site-ului.
Importanta uptime-ului devine si mai importanta in momentul in care rulati campanii de promovare online. In acest moment hosting-ul devine esential pentru a putea garanta prezenta in online pentru fiecare potential cumparator.
Gazduirea unui site inseamna urcarea pe un server a tuturor datelor existente pe site: imagini, clipuri video sau audio, aplicatii web etc. Cu cat site-ul este mai complex, cu atat este nevoie de mai mult spatiu pe server. Daca vorbim de un site simplu de prezentare, cel mai probabil nu va fi nevoie de foarte multi MB pentru stocarea datelor. Pentru site-uri mai complexe, magazine online sau site-uri care acumuleaza date furnizate de utilizatori este nevoie de servere cu capacitate de stocare mult mai mare. In functie de obiectivele site-ului poti alege un spatiu de gazduire mai mic sau mai mare.
Viteza cu care se incarca un site este de fapt viteza cu care toate datele stocate pe site sunt incarcate pentru a putea fi disponibile utilizatorilor. Cu cat aceasta viteza este mai mare cu atat utilizatorii vor fi mai multumiti de site. Orice secunda in plus, asteptand sa se incarce site-ul, poate insemna abandonarea intentiei de a-l vizita. Chiar si site-urile incarcate cu informatii si multe elemente media trebuie sa mentina pasul la o viteza cat mai buna.
Aplicatiile mobile au devenit intr-un timp foarte scurt instrumente de marketing foarte eficiente. O aplicatie mobila inseamna mai mult decat sa ai o varianta a site-ului optimizata pentru mobil. Datorita tehnolgiei avansate a smartphone-urilor, utilizatorii petrec din ce in ce mai mult timp folosind aplicatii mobile pentru socializare, informare, divertisment etc. De aceea, acest tip de aplicatii a devenit o forma eficienta de promovare online. Dezvoltarea unei aplicatii mobile prespune si ea mai multe etape.
La fel cum se procedeaza in cazul unui site web, si pentru o aplicatie mobila trebuie stabilite obiectivele urmarite. In functie de acestea se va tine de cont de intreg procesul de realizarea a aplicatiei. Aici poate fi vorba de promovarea brandului, accesibilitate mai simpla si mai rapida a informatiilor si functiilor principale disponibile pe site sau implemententarea unei idei inovative ce poate fi folosita sub forma unei aplicatii mobile.
Cele mai multe aplicatii mobile sunt dezvoltate pentru sistemul de operare Android, pentru sistemul de operare iOS (iPhone si iPad) sau Blackberry. Acestea sunt create astfel incat sa fie cat mai usor de folosit, sa aiba la dispozitie un meniu intuitiv si orice actiune realizata in aplicatie sa se poata face rapid.
Smartphone-urile sunt dispozitive utilizate intens si puternic personalizate, deci foarte utile pentru crearea si cresterea unor relatii si interactiuni intre brand si consumatorii lui.
Procesul de dezvoltare a unei aplicatii mobile nu se opreste odata ajuns intr-o forma in care doar arata bine. Aplicatia este testata si ii sunt aduse ajustari pentru imbunatatirea experientei utilizatorului. Aici sunt foarte importante pentru a reducerea consumului bateriei telefonului si utilizarea unui spatiu cat mai restrans in memoria acestuia. Un alt element de care multi utilizatori tin cont este consumul de trafic de date.
Aplicatiile web iti pot completa site-ul sau te pot ajuta sa oferi utilizatorilor experiente complete pentru ceea ce doresti sa transmiti prin intermediul site-ului. O aplicatie web te poate ajuta sa administrezi mai bine continutul site-ului, sa administrezi relatiile online cu clientii sau sa monitorizezi si planifici evolutia si resursele afacerii. In functie de rolul si functiile pe care doresti sa le aiba, aplicatia web reduce din volumul de munca pe care il ai de facut si te ajuta sa gestionezi resursele si posibilitatile.
Inainte de a avea o aplicatie web vor trebui stabilite foarte clar destinatia ei si functiile pe care le va avea. In etapa de proiectare este conceputa si partea de design si structura aplicatiei. Aici sunt prevazute discutiile privind materialele, informatiile necesare si disponibilitatea serverului pentru a putea suporta baze de date si limbaje de programare specifice, cum vor fi incorporate eventuale alte aplicatii web sau software specifice pentru a functiona eficient.
Dezvoltarea unei aplicatii web inseamna sa ai simtul responsabilitatii pentru detalii. Fiecare amanunt este important pentru a lega logic si coerent functiile aplicatiei. Este importanta atat experienta utilizatorului cu aplicatia, insa si a administratorului care se ocupa de gestiunea informatiilor, in functie de tipul de aplicatie dezvoltat. Functiile trebuie sa poata fi realizate in pasi simpli, intuitivi, astfel incat orice actiune sa poata fi realizata repede, sa nu solicite prea mult efort din partea utilizatorului astfel incat sa poata exista eficienta la nivel de timp consumat si energie.
Beneficiezi de suport tehnic pentru a profita la maxim de fiecare functie a aplicatiei si pentru a te deprinde cu utilizarea ei. Se vor face editarile si alte modificari de care aplicatia are nevoie pentru a functiona corect, precum si actualizari de date necesare, rezolvarea problemelor de ordin tehnic si propunerea de solutii pentru dificultatile intampinate.
Pentru ca importanta rezolvarii problemelor in timp cat mai scurt este vitala pentru orice afacere, sunt valorificate raspunsurile rapide si obiective.